BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Related Posts with Thumbnails

Wednesday, August 29, 2012

Alasan Tersendiri...TEguhlah PAda PEndirian Anda Wahai Kaum Adam



salam chenta hatiku....

sesuatu yang aq inginkan... c&P


Perempuan : Awak Cintakan Saya Lebih Dari Keluarga Awak?
Lelaki : Tak...
Perempuan : Kenapa? Sampai Hati Awak Buat saya Camni
Lelaki : Saya Ada ALASAN Tersendiri....
Perempuan : Baiklah Saya Nak Dengar Dari Hati awak Sendiri..
Lelaki : Bila Saya Mula Melihat Alam Dunia, Bukan Awak Yang Tolong Azankan Saya Tapi Abah Saya. Bila Saya Menangis Di Tengah-Tengah Malam Bukan Awak Yang Tolong Tenangkan Saya Tetapi Emak Saya Tolong Dodoikan Semula, Jadi Tanpa Kesabaran & Kesungguhan Mak Bapak Saya.
Siapalah Saya ?? Sebab Tu Saya Lebih Sayangkan Keluarga Saya Daripada Awak. Macam Saya Cakap Sebelum Ni, Menyayangi Mu Satu KEHARUSAN Akan Tetapi Mencinta Allah & Ibubapa Saya Satu KEWAJIPAN... ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Friday, August 24, 2012

ia bukan saya ^__^

salam chentahatiku....

entry pertama di dua puluh empat ogos dua ribu dua belas
entry ni adalah C&P dari status FB sorg teman...
beshh jgk ayat dier..
pic raya pertama.. mood demam nihhh
layanzzz


Jika wanita yang cantik dicari, ia bukan saya...
Jika wanita solehah yang dicari, ia bukan saya...
Jika wanita ayu yang dicari, ia bukan saya...
Jika wanita kaya yang dicari, ia bukan saya...
Jika wanita yang bertudung labuh dicari,ia bukan saya...TETAPI...
Jika ingin mencari wanita yang hendak dibimbing...Ia adalah Saya... Kbai

Thursday, August 23, 2012

selamat hari raya.... :(

Salam chentahatiku....

entry di raya yg kelima..
dua puluh tiga ogos dua ribu dua belas...
raya thun ni.. kurang maknanya buat aq...
sehari sebelum raya dah kena demam panas...
sume keje umah terbengkalai..
lgsung tak berkemas umah...
hari raya pertama pon mcm tu.. 1 je rumah smpat aq ziarah.. umah makngah
balik umah.. tdo lagi...
rya kedua.. 1harian tdo je..  :(
dlu.. lau demam ade jgk org msg .. org call ssuh makan ubt..
teman msg slagi xtertdo..klu aq xnk mkn ubt.. die pujuk...
die paksa.... die ugut... mcm2... teringat je tyme tu...
skrg??? xde................ :'(
org2 yg sayer sayang sume dh ade kehidupan sendirii skrg..
kehidupan sy??
still mcm ni.... bkn xcube... tp tersangkut pon pade yg salah jgk...
sunyi gile raya thun ni...
raya ke3 je.. g jejalan ngn kumbang2 malaya...
tu pun mujur diorg ajak ... lau x... duk umah jgk la...
raya ke3 beraya 3 buah rumah... asalnye umah cikgu  sek menengah dlu..
last2 di0rg singgah sane.. singgah sni..
hueee~ sogan eden ni...
tp pe bolih bouat... menumpang org.. follow jelah kan...
mujur lah dak2 ni sporting jgk... even jarang2 aq lepak ngn bebudak nie..
n aq ni dijaga lah jgk kebajikan... ape2 pon lady first.. :)
n my chinese fren.. very the caring one lah... 
terubat skit hati yg sedang dimamah raasa cemburu n terluka dek makan hati dengan org yg sedang bahagia tu....
raya ke4... smlm kudrat dh oke skit.. dh kuat skit.. so.. dah leh drive..
so bawak mak abah ke sik,kedah... beraya umah tok besan...
ujan n jem sepanjang jalan... .. fuhh mujur xngntuk...
tp.. pkran.. otak,.. hati.. xberhenti mengingati sidia yg sedang berbahagia dismping org tersayang...
dh seharian aq tgu msg... xde... :(
hati ni blom kuat sgt nk berpaling... sb sudah terlanjur mencinta...
tp... aq harap sgt.. aq dapat lakukan nya dgn segera...
aq dah penat sgt mkn hati........... 

raya ke5... hari ni plan nk buat laksa.. 
adeshh perut ni meragam plak.. gara2 mkn durian mlm td...
ni pas update blog nie... nktrus ke dapur... buat laksa..
meh jemput mkn....

sedikit qoute utk pengajaran bt diri sendiri

"kalau takut dilambung ombak... jgn berumah di tepian pantai "

~AYANG AKAN TURUT BAHAGIA KALAU SAYANG BAHAGIA~


Tuesday, August 14, 2012

sebelah hatiku sangat bahagia....

salam chenta hatiku....

entry ditengah malam empat belas ogos dua ribu dua belas...
rupanya dah hari ke25 kita berpuasa kan.. xlama dah ramadhan akn pergi meninggalkan kita...
oke... berbalik pada entry yg telah ditaip..
hati saya sangat bahagia sekarang.. tp separuh je :(
knapa separuh je??
entah la....
tp seriusly.. saya semakin bahagia dengan org sekeliling saya...
esp. "si dia" yang hadir menemani sunyiku..
tp "si dia" hnya pinjaman sementara buat saya...
saya perlu sedar itu,.. dan akan sentiasa sedar hakikat itu...
mgkin sebab itu,,.. hati saya hanya bahagia disebelah sahaja..
sebelah lagi rasa sakit, rasa sedih, rasa bersalah... 
bila dinyatakan perasaan itu kpd "si dia"...
"si dia" hnya mampu minta saya bersabar... 
tp saya tahu... kuat mane pon sy bersabar.. takdir yang tertulis takan mmpu dipadam lagi...
saya hnya seperti melukut ditepi gantang...
setiap hari sy berdoa... agar saya cepat ditemukan pasangan...
agar tiada siapa yang akn terluka lagi..
agar sebelah lg hati saya turut bahagia seperti hati yg sedang bhgia sekarang...
saya thu ... ini salah saya..
saya tahu... ini khilaf sy..
tp.... apa mungkin sy lakukan ??
meninggalkn "si dia" dan biar hati yang sedang bahagia sekarang turut terluka??
atau trus kn dan biarkan takdir yang menentukan dan membuatkan hati yang sebelah lagi terus2an kecewa dengan sikap sendiri...

buntuuuu....

apa lagi boleh sy buat..
sy menyukai orang itu...
kerana bg sy dia mampu membimbing sy..
 tp org itu mengkritik cara saya..
dia tidak suka.. dia tidak selesa.. 
dia mahukan yang sempurna... 
mmg xmmpu saya turuti lagi..
lantas saya buang jauh2 rasa suka,,, rasa senang itu... dripd dirinya..
buat apa menyukai pada yang membenci...

~malam ni biarlah saya tidur ditemani kebahagian yang sedang saya kecapi..
kerana sidia sedang mengisi ruang sepiku dengan penuh kasih sayang...~


Sunday, August 12, 2012

lagi berapa hari je....

salam chenta hatiku...

entry pertama di dua belas ogos dua ribu dua belas.
lama xupdate tentang kisah cikgu Atika dengan anak murid kesayangannya kan...
bz sgt3. smpai tak sempat nk bt ape pon...
takpe2.. nt ada masa.. cikgu Atika update...
ni pon ade gak selit2 tentang cikgu Atika.. cuma xde cerita2 comel anak2 murid je..
actually skrg ni..saat ni.. aq sgt2 stress dok siapkan report praktikel..
esok 13 ogos nk kena hantar beb...
tp byk lagi blom siap...
adeshh.. last minit nye keje.. mcm nilah padahnye..
sedang2 menaip report...
teringat plak anak2 murid Prasekolah Manjaria...
yang comel2.. yang pintar2...
upenye dah dekat dua bulan aq dengan diorg..
leh dikatakan semua murid dah semakin rapat ngn aku...
tp malangnya... rabu ni last day aq akn bersama diorg.. :(
sedihnye...
mcm2 perasaan aq rasa skrg nie..
rasa happy ade... happy sebab dah hbs sume keje, n dah bleh grad bln 10 ni..
tp rasa sedih lagi banyak la..
wlpun skjap sgt dgn diorg nie.. aq dah rasa rapat sgt ngn diorg..
ngn cikgu Su... ngn KAk anim...
nt nth bila aq dapat turun kL lagi.. n nth bila dapat jmpa diorg lagi..
huaaa sedihnya..
byk yang aq blaja slma 2 bln ni.. ilmu2 yang berguna dmasa depan...
kenapalah perlu ada pertemuan andai perpisahn akan terjadi... 
:(