BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Related Posts with Thumbnails

Monday, January 16, 2012

TEMAN YANG KU IMPI

salam chenta hatiku...

no entry... juz sedikit nukilan hati...

sy tidak perlukan teman sekacak fizo omar..
sy tidak perlukan teman setampan jehan miskin...
sy tidak perlukan teman sekaya Dato' K
sy tidak perlukan teman segagah Malek Nor

tp sy hanya perlukan teman yang boleh
 menjadi Hamba Allah yang taat
 menjadi menantu yg baik...
 menjadi suami yang soleh
dan yg lebih penting dia menerima baik buruk saya seadaanya dan mencintai saya seumur hidupnya...



saya akn mohon kepadanya tidak menjadikan saya yang pertama dalam hidupnya... kerana

saya mahu dia menjadikan Allah no.1 di hatinya...
saya mahu dia menjadikan ibu bapanya no.2 di hatinya...
saya mahu dia menjadikan ahli keluarganya no,3 dihatinya..
biarlah saya berada ditempat yang terakhir sekalipun..

asalkan ... cintanya, sayangnya, kasihnya tidak pernah berbelah bahagi..
asalkan ... dia mampu mendidik saya isteri yang taat kepadanya
asalkan ... dia tidak mencurangi saya dengan perempuan lain
asalkan ... dia tidak pernah menipu saya dengan janji2 manis
asalkan ... dia sentiasa melengkapi kekurangan yang ada pada diri saya...
asalkan ... dia menerima segala baik buruk saya dan sentiasa menutupi aib sy...

dan saya akan berjanji kepada insan tersebut...

sebaik sahaja dia menjadi teman saya..

saya akan setia padanya
saya akan berikan cinta saya sepenuhnya pada dia...
saya akan menghormati dia selayaknya..
saya akan memberikan sepenuh jiwa dan raga dalam menjaga kebajikannya
saya akan berkorban apa shaja demi dia...
insyAallah..
dengan izin ALLAh

jalan2 di pantai morib...



0 yg prihatin: