BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Related Posts with Thumbnails

Monday, January 30, 2012

Aku JaDI pHOtogrAFer tAk BErtAuLIah DI mAjLis KAWen My BfF

salam chenta hatiku....

jom layan pic2 hari bahagia my bff...
nak tgk pic2 lain.. jom tgk kat fb sy...
klik je link bwh nie... byk lg pic2 menarik hasil kerastangan sy.. hehehe















Sunday, January 29, 2012

ombak rindu... aku pilih derita merindu

salam chenta hatiku...

waaaa.. rindu nya
padahal bru bape hari jmpe..
nth la.. mybe aq je rase mende nie
b4 tdo teringat.
bgun tdo teringat..
entah2 die langsung x ingt aku..
ape boleh aq buat.. juz berdoa...
agar hati aq tidak disakiti...
lebih baik sakit bila mengetahui kejujuran
daripada bahagia dengan penipuan..
dah byk kali kena..
so aq serik sgt..
tp hati ni xpenah serik utk menaruh harapan...
bila hati dah syg.. sume benda snggup berkorban..
termasuk hati.. utk bersabar melayan kesibukkan dia..
memahami kegemarannya...
dan merelakan tingkah lakunya..

 ape2 pon.. jom layan lirik OMBAK RINDU... (HAFIZ N adiRA


Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku
Tuhan aku tahu banyak dosaku
Hanya ingat Kamu kala dukaku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya ‘tuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dariku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung
Hujan bawa air mataku
Yang mengalir membasuh lukaku
Agar dia tahu ku tersiksa
Tanpa cinta dia di hatiku
Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terimaku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku


Saturday, January 28, 2012

Rinduku tertinggal di Taiping

salam chenta hatiku...

wahhhh mcm xpercaya.. aq dah kembali update blog serabut aq nie...
hari2 ade je cerita nk di update kan..

ni aq nak cerita sal rindu...
aq tak tahu kenapa perasaan rindu tu yg bermain di hati sekarang...
rindu kat sapa?
kat mak?? hari2 jmpa mak...
kat abah?? hari2 ade je abah depan mata...
kt kakak2 n abang?? hari2 nmpak je diorg...
(nk gtaw.. now tgh cuti sem.. so whole day kt umah je)
tp rindu kat sapa?
my ex-teddy??? dah lama aq xdgr khabar...
kat H? ohh tidak.. dia memilih utk tidak memilih aq...
habis aq rindu kat sape ni??
susah la macam nie..
hari2 dada aq berdegup kencang...
hari2 pikiran ku melayang...
tambah2 selepas 25/1/2012 bru ni...
hati aq lagi lah jadi tak keruan..
argghh leh kena heart attact mcm ni wooo...
pada sapa aq rindukan tu??
kita tgu next entry k...
sb harap.. ini jadi rinduku yang terakhir...
gila ahhh.. seyes...
lau seperti apa yg aq inginkan...
dengan sukarelanya..
aq akn tglkn suma2 sendel2 aq n aq akn setia...
itu janji aq...
biarlah ape nk jadi pon...
cuma aq terus berdoa... n terus berdoa..
agar hatinya juga untuk aq..

untuk yang lepas2 tu.. biarlah ia pergi mencari kebahagiaan sendiri.
aq tidak mampu memuaskan hati semua orang...
doakan kebahagiaan aq...
rinduku tertinggal di sni.. hahaha








Friday, January 27, 2012

Tanda-tanda anda jatuh cinta

salam chenta hatiku...
pic kat bukit merah... jalan2 mencari cinta.. hahahah
aq pun xfhm knpa aq nk post jugak entry ni... rasanya ramai yg dh pnh bace.. tp nth la.. tetiba aq rasa aq sedang melalui semua senarai di bawah...dengan sorang insan yg dah buat hidup aq tak keruan sekarang..
mybe aq je yang rasa suma nie... 
ape pun aq selalu berdoa... agar aq dapat miliki cintanya suatu hari nanti... 
jom usyar tanda2 aq jatuh cinta... 
p/s: entry ni di kopipes dari fb sorang teman...
Jika anda ingin tahu sama ada anda telah jatuh cinta dengan seseorang, anda boleh mengetahui melalui perkara berikut:

1. Anda tidak akan marah terlalu lama dan akan berusaha untuk mengawal kemarahan anda terhadapnya.

2. Anda akan sentiasa merindui dia.

3. Apabila berjalan dengan dia, anda akan berjalan dengan perlahan.

4. Anda akan tersipu-sipu malu apabila bersama dengannya.

5. Apabila anda berfikir tentang dirinya, jantung anda akan berdegup pantas.

6. Hanya dengan mendengar suaranya, anda akan tersenyum tanpa sebab.

7. Apabila anda melihat dia, anda tidak akan peduli orang di sekeliling anda. Anda cuma melihat dia seorang.

8. Anda akan mula mendengar lagu yang berirama balada.

9. Dia sentiasa di fikiran anda.

10. Anda akan sentiasa terhidu baunya.

11. Anda menyedari bahawa anda akan tersenyum apabila memikirkan tentang diri dia.

12. Anda akan lakukan apa sahaja untuk dirinya.

13. Apabila anda membaca ini, pada masa yang sama, ada seseorang di dalam fikiran anda.

♥ ♥ ♥ SEBELUM KITA MENCINTAI SESEORANG ♥ ♥ ♥

SALAM CHENTA HATIKU....

TEtiba rasa ayat ni sgt mnyentuh hatiku... rasa mcm aq perlu amik kata2 ni utk diri aku...
♥ ♥ ♥ SEBELUM KITA MENCINTAI SESEORANG ♥ ♥ ♥

"Pesan pada DIRI..
Jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak SUDI..
Pada insan yang tak MENGERTI..
Kerana,sekali kau memberi, selamanya dia di HATI.. 
Kerana,sekali kau dilukai, sampai bila2 tetap kau ingati..
Pesan lagi pada diri,
hati2lah dalam memberi HATI
sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI ... !!
p/s: ayat ni di kopipes dari fb awak,kalau awak marah saye jangan lame2. nanti saye rindu.

Saturday, January 21, 2012

jammed KL --> penang ..

salam chenta hatiku....
fuhh sampai juga aq kat kampung...
gile ah.. kaya tol orang2 kat malaysia ni,,
sume pakai gune kete sndri...
habis tu skali cuti... pnuh atas jalan raya...
cube bygkan.. 10jam atas bas dari KL ke penang..
mau muntoh ijau tahu...
mujo aq buat pilihan bijak... pilihlah bas SERI MAJU>...
hahahah
10 jam tak rase duk lam bas.. rase mcm duk ats katil je..
even bunyi enjin die agak merancang... hahah

dalam boring2 dlm bas tu..
sempat aq edit pic nie...
siap dgn nukilan hati lagi...
iyelah.. hati tgh berduka lara... 
jom komen ape yg xpatut...



Wednesday, January 18, 2012

KOSONG - DEWA 19 (LIRIK)

 SALAM CHENTA HATIKU

NO ENTRY - JUZ NK SHARE LIRIK LGU NIE.. 
tetiba rasa ada sesuatu dgn bait2 lagu ini tuk aq... 
krdt to my bff ima..sb share kn lgu ni kat FB 



Kamu seperti hantu
Terus menghantuiku
Ke mana pun tubuhku pergi
Kau terus membayangi aku
Salahku biarkan kamu
Bermain dengan hatiku
Aku tak bisa memusnahkan
Kau dari pikiranku ini

Di dalam keramaian aku masih merasa sepi
Sendiri memikirkan kamu
Kau genggam hatiku
Dan kau tuliskan namamu
Kau tulis namamu

Tubuhku ada di sini
Tetapi tidak jiwaku
Kosong yang hanya kurasakan
Kau telah tinggal di hatiku



ku masih merasa sepi......
*actually lgu ni aq tujukan kat seseorang... mybe aq je rasa menda ni... 
akn ku tunggu... sb aq tak bisa musnahkan kau dari pikiranku...

Monday, January 16, 2012

TEMAN YANG KU IMPI

salam chenta hatiku...

no entry... juz sedikit nukilan hati...

sy tidak perlukan teman sekacak fizo omar..
sy tidak perlukan teman setampan jehan miskin...
sy tidak perlukan teman sekaya Dato' K
sy tidak perlukan teman segagah Malek Nor

tp sy hanya perlukan teman yang boleh
 menjadi Hamba Allah yang taat
 menjadi menantu yg baik...
 menjadi suami yang soleh
dan yg lebih penting dia menerima baik buruk saya seadaanya dan mencintai saya seumur hidupnya...



saya akn mohon kepadanya tidak menjadikan saya yang pertama dalam hidupnya... kerana

saya mahu dia menjadikan Allah no.1 di hatinya...
saya mahu dia menjadikan ibu bapanya no.2 di hatinya...
saya mahu dia menjadikan ahli keluarganya no,3 dihatinya..
biarlah saya berada ditempat yang terakhir sekalipun..

asalkan ... cintanya, sayangnya, kasihnya tidak pernah berbelah bahagi..
asalkan ... dia mampu mendidik saya isteri yang taat kepadanya
asalkan ... dia tidak mencurangi saya dengan perempuan lain
asalkan ... dia tidak pernah menipu saya dengan janji2 manis
asalkan ... dia sentiasa melengkapi kekurangan yang ada pada diri saya...
asalkan ... dia menerima segala baik buruk saya dan sentiasa menutupi aib sy...

dan saya akan berjanji kepada insan tersebut...

sebaik sahaja dia menjadi teman saya..

saya akan setia padanya
saya akan berikan cinta saya sepenuhnya pada dia...
saya akan menghormati dia selayaknya..
saya akan memberikan sepenuh jiwa dan raga dalam menjaga kebajikannya
saya akan berkorban apa shaja demi dia...
insyAallah..
dengan izin ALLAh

jalan2 di pantai morib...



Sunday, January 8, 2012

first entry di tahun 2012- azam, exam . jatuh moto!

salam chentahatiku...

ya Allah lame benar xupdate entry kt blog nie
rindu tu mmg rindu..
tp kekangan masa dan waktu terlalu byk..
tp xde org ingt chenta pun kan..
xpe lah...
nyway HAPPY NEW YEAR !!!

azam thun baru??
nak kurus...
nak amek segulung ijazah bulan 10 nie...
nak kawen.. (aikkk.. ade jgk ke? takleh2.. calon blom ade yg sesuai..)

okeh.. xnk panjang2 lah..
sb tgh dlm exam mood ni..
so kena stdy...
heheh.
actually dah lepas 1 paper..
lega... tgl lagi 2 paper je..
nasib malang skit tyme nk g UM tyme exam 1st paper haritu..
aq jatuh moto... huaaa sakit tau x..
tp mujur xde yg serius..
cume sakit2 kepala sb terhentak je..
kaki bengkak skit..
yg lain masih dlm keadaan yg sempurna...
nt alhamdulillah..exam tu aq dpat jawab dgn tenang..

so doakan chenta utk 2nd n 3rd paper k...
nak jgk hbis kan sem8 thun ni n konvo bulan 10 2012.. heee~...