BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Related Posts with Thumbnails

Wednesday, December 12, 2012

12.12.12

DUABELAS DISEMBER DUARIBU DUABELAS...

Tuesday, September 11, 2012

wanita yang mencintaimu by merpati band (lirik)

salam chenta hatiku....

Entry pertama di sebelas september.. huhuh
setelah beberapa ketika malas nk update blog..
hari ni nk post 1 lirik lagu...
actually lagu ni dah lama ada as background song kat blog ni.. lau prasan..
cuma.. hari ni bru rasa nk letak lirik dia..
sb saja nk update... xtau nk update apa sbnarnya...
hehehe layan.....

wanita yang mencintaimu... by MERPATI BAND


kemarin kau putuskan mengakhiri kisah ini
tak urung kupikirkan apa salahku padamu
dan ku tak mengerti dengan alasan yang kau beri
karna mereka yang tak merestui

pernah ku mencoba kan kuminta kepastianmu
namun takut kau menganggapku mengemis cintamu
bila ku teruskan pastinya kau kan tetap bertahan
takkan berubah keyakinan hati dan cintamu
ooohhh…

reff:
perasaanku yang terlanjur sudah
tersimpan dalam hatiku
tak begitu saja dapat terhapuskan
meski kau dengan mudahnya
dapat pengganti diriku
bisakah kau menghargai sedikit perasaanku
tak terhitung hari kau tak sendiri lagi...

s’bagai seorang wanita yang pernah mencintaimu
harusnya kau tahu betapa hancurnya hatiku
biar ku mencoba kan ku terima keadaannya
bila ternyata kau bahagia tlah berdua dengannya
hooo..ooo…

repeat reff 2x

Wednesday, August 29, 2012

Alasan Tersendiri...TEguhlah PAda PEndirian Anda Wahai Kaum Adam



salam chenta hatiku....

sesuatu yang aq inginkan... c&P


Perempuan : Awak Cintakan Saya Lebih Dari Keluarga Awak?
Lelaki : Tak...
Perempuan : Kenapa? Sampai Hati Awak Buat saya Camni
Lelaki : Saya Ada ALASAN Tersendiri....
Perempuan : Baiklah Saya Nak Dengar Dari Hati awak Sendiri..
Lelaki : Bila Saya Mula Melihat Alam Dunia, Bukan Awak Yang Tolong Azankan Saya Tapi Abah Saya. Bila Saya Menangis Di Tengah-Tengah Malam Bukan Awak Yang Tolong Tenangkan Saya Tetapi Emak Saya Tolong Dodoikan Semula, Jadi Tanpa Kesabaran & Kesungguhan Mak Bapak Saya.
Siapalah Saya ?? Sebab Tu Saya Lebih Sayangkan Keluarga Saya Daripada Awak. Macam Saya Cakap Sebelum Ni, Menyayangi Mu Satu KEHARUSAN Akan Tetapi Mencinta Allah & Ibubapa Saya Satu KEWAJIPAN... ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Friday, August 24, 2012

ia bukan saya ^__^

salam chentahatiku....

entry pertama di dua puluh empat ogos dua ribu dua belas
entry ni adalah C&P dari status FB sorg teman...
beshh jgk ayat dier..
pic raya pertama.. mood demam nihhh
layanzzz


Jika wanita yang cantik dicari, ia bukan saya...
Jika wanita solehah yang dicari, ia bukan saya...
Jika wanita ayu yang dicari, ia bukan saya...
Jika wanita kaya yang dicari, ia bukan saya...
Jika wanita yang bertudung labuh dicari,ia bukan saya...TETAPI...
Jika ingin mencari wanita yang hendak dibimbing...Ia adalah Saya... Kbai

Thursday, August 23, 2012

selamat hari raya.... :(

Salam chentahatiku....

entry di raya yg kelima..
dua puluh tiga ogos dua ribu dua belas...
raya thun ni.. kurang maknanya buat aq...
sehari sebelum raya dah kena demam panas...
sume keje umah terbengkalai..
lgsung tak berkemas umah...
hari raya pertama pon mcm tu.. 1 je rumah smpat aq ziarah.. umah makngah
balik umah.. tdo lagi...
rya kedua.. 1harian tdo je..  :(
dlu.. lau demam ade jgk org msg .. org call ssuh makan ubt..
teman msg slagi xtertdo..klu aq xnk mkn ubt.. die pujuk...
die paksa.... die ugut... mcm2... teringat je tyme tu...
skrg??? xde................ :'(
org2 yg sayer sayang sume dh ade kehidupan sendirii skrg..
kehidupan sy??
still mcm ni.... bkn xcube... tp tersangkut pon pade yg salah jgk...
sunyi gile raya thun ni...
raya ke3 je.. g jejalan ngn kumbang2 malaya...
tu pun mujur diorg ajak ... lau x... duk umah jgk la...
raya ke3 beraya 3 buah rumah... asalnye umah cikgu  sek menengah dlu..
last2 di0rg singgah sane.. singgah sni..
hueee~ sogan eden ni...
tp pe bolih bouat... menumpang org.. follow jelah kan...
mujur lah dak2 ni sporting jgk... even jarang2 aq lepak ngn bebudak nie..
n aq ni dijaga lah jgk kebajikan... ape2 pon lady first.. :)
n my chinese fren.. very the caring one lah... 
terubat skit hati yg sedang dimamah raasa cemburu n terluka dek makan hati dengan org yg sedang bahagia tu....
raya ke4... smlm kudrat dh oke skit.. dh kuat skit.. so.. dah leh drive..
so bawak mak abah ke sik,kedah... beraya umah tok besan...
ujan n jem sepanjang jalan... .. fuhh mujur xngntuk...
tp.. pkran.. otak,.. hati.. xberhenti mengingati sidia yg sedang berbahagia dismping org tersayang...
dh seharian aq tgu msg... xde... :(
hati ni blom kuat sgt nk berpaling... sb sudah terlanjur mencinta...
tp... aq harap sgt.. aq dapat lakukan nya dgn segera...
aq dah penat sgt mkn hati........... 

raya ke5... hari ni plan nk buat laksa.. 
adeshh perut ni meragam plak.. gara2 mkn durian mlm td...
ni pas update blog nie... nktrus ke dapur... buat laksa..
meh jemput mkn....

sedikit qoute utk pengajaran bt diri sendiri

"kalau takut dilambung ombak... jgn berumah di tepian pantai "

~AYANG AKAN TURUT BAHAGIA KALAU SAYANG BAHAGIA~


Tuesday, August 14, 2012

sebelah hatiku sangat bahagia....

salam chenta hatiku....

entry ditengah malam empat belas ogos dua ribu dua belas...
rupanya dah hari ke25 kita berpuasa kan.. xlama dah ramadhan akn pergi meninggalkan kita...
oke... berbalik pada entry yg telah ditaip..
hati saya sangat bahagia sekarang.. tp separuh je :(
knapa separuh je??
entah la....
tp seriusly.. saya semakin bahagia dengan org sekeliling saya...
esp. "si dia" yang hadir menemani sunyiku..
tp "si dia" hnya pinjaman sementara buat saya...
saya perlu sedar itu,.. dan akan sentiasa sedar hakikat itu...
mgkin sebab itu,,.. hati saya hanya bahagia disebelah sahaja..
sebelah lagi rasa sakit, rasa sedih, rasa bersalah... 
bila dinyatakan perasaan itu kpd "si dia"...
"si dia" hnya mampu minta saya bersabar... 
tp saya tahu... kuat mane pon sy bersabar.. takdir yang tertulis takan mmpu dipadam lagi...
saya hnya seperti melukut ditepi gantang...
setiap hari sy berdoa... agar saya cepat ditemukan pasangan...
agar tiada siapa yang akn terluka lagi..
agar sebelah lg hati saya turut bahagia seperti hati yg sedang bhgia sekarang...
saya thu ... ini salah saya..
saya tahu... ini khilaf sy..
tp.... apa mungkin sy lakukan ??
meninggalkn "si dia" dan biar hati yang sedang bahagia sekarang turut terluka??
atau trus kn dan biarkan takdir yang menentukan dan membuatkan hati yang sebelah lagi terus2an kecewa dengan sikap sendiri...

buntuuuu....

apa lagi boleh sy buat..
sy menyukai orang itu...
kerana bg sy dia mampu membimbing sy..
 tp org itu mengkritik cara saya..
dia tidak suka.. dia tidak selesa.. 
dia mahukan yang sempurna... 
mmg xmmpu saya turuti lagi..
lantas saya buang jauh2 rasa suka,,, rasa senang itu... dripd dirinya..
buat apa menyukai pada yang membenci...

~malam ni biarlah saya tidur ditemani kebahagian yang sedang saya kecapi..
kerana sidia sedang mengisi ruang sepiku dengan penuh kasih sayang...~


Sunday, August 12, 2012

lagi berapa hari je....

salam chenta hatiku...

entry pertama di dua belas ogos dua ribu dua belas.
lama xupdate tentang kisah cikgu Atika dengan anak murid kesayangannya kan...
bz sgt3. smpai tak sempat nk bt ape pon...
takpe2.. nt ada masa.. cikgu Atika update...
ni pon ade gak selit2 tentang cikgu Atika.. cuma xde cerita2 comel anak2 murid je..
actually skrg ni..saat ni.. aq sgt2 stress dok siapkan report praktikel..
esok 13 ogos nk kena hantar beb...
tp byk lagi blom siap...
adeshh.. last minit nye keje.. mcm nilah padahnye..
sedang2 menaip report...
teringat plak anak2 murid Prasekolah Manjaria...
yang comel2.. yang pintar2...
upenye dah dekat dua bulan aq dengan diorg..
leh dikatakan semua murid dah semakin rapat ngn aku...
tp malangnya... rabu ni last day aq akn bersama diorg.. :(
sedihnye...
mcm2 perasaan aq rasa skrg nie..
rasa happy ade... happy sebab dah hbs sume keje, n dah bleh grad bln 10 ni..
tp rasa sedih lagi banyak la..
wlpun skjap sgt dgn diorg nie.. aq dah rasa rapat sgt ngn diorg..
ngn cikgu Su... ngn KAk anim...
nt nth bila aq dapat turun kL lagi.. n nth bila dapat jmpa diorg lagi..
huaaa sedihnya..
byk yang aq blaja slma 2 bln ni.. ilmu2 yang berguna dmasa depan...
kenapalah perlu ada pertemuan andai perpisahn akan terjadi... 
:( 

Thursday, July 26, 2012

orang bukan Islam pon cuba puasa :)

Salam Chentahatiku...

alamak lamanya tak dpt update blog nie...
bz skit la dgn prktikel nie... 
jom layan entry pertama di dua puluh enam JUlai dua ribu dua belas

entry ni ditujukan utk sorg mber sy yg non-muslim...
dia org sabah yg beragama kristian
satu ketika sy pnh agak rapat dgn dia..
tp tyme tu sy xtahu yg dia non-muslim...
dia penah ajak sy kapel.. 
tp sy xnk sb lebih selesa berkawan dgn dia...
then bila dah taw dia kristian aq dah kurang rapat ngn dia..
bukan sb dia kristian.. cuma aq tkut aq terjatuh hati plak kat dia..
yelah.. spnjang bkwan.. dia sgt sweet.. 
n rupa pon leh tahan.. biasalah org sabah kan...
2 bln aq menyepi tak contact dia..
tetiba 1ramadhan baru nie.. dia sms aq wish slmt berpuasa...
aq pn just say tenkiu...
 n setiap hari aq akan dapat msg selamat bersahur dan selama berbuka...
kalau selamat berbuka tu tak hairan sgt..
tp slmt bersahur tu aq musykil skit... kul 5 pg...
pg td pas terima msg dia..
 aq tnye... "awk ni tgh duty ke"
(utk makluman.. dia askar )
n die jawap "takpon"
isk... persoalan masih blom terjawab... 
aq tnye lagi.. "dh tu awk tak tdo?? awl bangun"
dia jawab... "saya bangun sahur lah"
hah sudah. terbeliak biji mata aq... trus segar.. 
"awak sahur?? puasa ke?? "
die jawab " iyelah... knpe tak boleh ke?"
aq makin musykil..
"boleh.. tp kenapa?? "
nk tau dia jawab per??
"yelah nt bila sy dah kawen ngn awk... sy kena puasa jgk kan... "
hah sudah.... 
aq reply... " eh kesitu plak... awk ade niat nk convert ke?"
n ni jawapn paling buat aq terkejut...
"skrg sy tgh blaja tentang Islam... dah 5 hr sy puasa."
aku still xpuas ht lg.. "awk ni biar btul...puasa bukan stakat menahan lapar n dahaga,,nafsu n perbuatan pon kena jga jg,,, "
n ni jawapan die... " sy sayang awk... n saya akan bt ape aje yg bt awk senang"
oke speechless sayer dibuatnye.... 
baguslah lau die ade niat nk convert n mendalami Islam...tp bab nk kawen ngn aq.. mmg xbley blah.. 
hahahah mmg la aq ada niat nk cari calon suami dari Sabah.. tp bukan mualaf.. sb aq pon blom terbimbing.. mcm ne nk bimbing suami mualaf nt.. susah2..... 



Thursday, July 12, 2012

kisah cikgu Atika bersama murid-murid kesayangannya bah.2

salam chentahatiku...

entry pertama di dua belas julai dua ribu dua belas...
entry di taip tatkala mata dah sgt berat ... 
dari 5.00am smpai sekarang xdapat rehat lg..
ni pon byk keje lagi actually.. tp nk stop sat.. dah superb mngantuk ni
smpai kan td tyme sayer bawak moto g kedai 2RInggit kt sg.besi nun 100x rasenye sayer mnguap..
huh smpai meleleh2 air mata.. hahahah
n balik tyme naik lift boleh terlelap tyme berdiri.. fuh...ape pon saya sangat suke dgn kehidupan sekarang...
actually ni kisah cikgu Atika...sambungan bah 1....

kehidupan sekarang rasa lebih seronok lah dari sblm2 nie..
seyesly saya sangat suke dgn apa yg sy bt sekarang..
ok nk trus cite sal anak2 murid saye ni...sb mte dh penat sgt..

situasi bile Fahimah, Natasha, Husna n Nazran ke ceramah alam sekitar

sehari seblm pegi...

Fahimah : yeaa esok xpayah belajar mcm hari2 selalo..
Cikgu atika : ohh Fahimah suke lah yer xblaja dgn cikgu...
Fahimah : (die bt muke bersalah, mybe lain yg dimaksudkan..)
Cikgu Atika : ermmm xpe lah penat2 cikgu pk nk bt aktiviti hari2 ngn awk sume, rupenye fahimah xsuke cikgu ngajar.... (saje nk psiko)
Fahimah : eh tak lah, kan kawan2 lain ada lagi....cikgu ajar lah kawan2 kite yg lain
Cikgu Atika : xpelah... ( bt muke sedih)
Natasha : aik, kenapa cikgu sedih nie?
Cikgu Atika : cikgu sedih lah, fahimah suke lau die xblaja esok...sb nk g jalan2
Natasha : eh, fahimah kenapa ckp mcm tu?
Fahimah : bukan mcm tu lah maksud kite... (muke bersalah ade lg)
Natasha : fahimah minta maaf lah dgn cikgu.. cikgu esok cikgu ajar kawan2 kite yg lain.. nt kite balik lah.. kite pegi sekejap je... 
Fahimah : sayer mintak maaf cikgu... 
Cikgu Atika : (terharu, saje nk mnyakat mulenye... dah tersentap sendiri)

hari ini...diorg dh nk pergi

Cikgu Su (cikgu pra) : ok dah ready?? jom.. eh pegi lah salam cikgu dlu....
bebudak ni pon datang hulur tangan nk salam.
CIkgu atika : take care yer... 
Fahimah : cikgu kite pegi dlu.. nt kite balik ye... 
cikgu Atika : ok.. jgn nakal taw..
Fahimah : (peluk cikgu atika)
NAtasha: cikgu jgn ajar cepat2 taw.. nt kite balik nk bljar dgn cikgu...
Cikgu atika: xpe awk pegi je dlu.. nt balik cikgu ajar... 
Natasha : terima kasih cikgu.. cikgu nak sayang cikgu boleh...(smbil muncungkn bibir nk cium pipi cikgu nya)
Cikgu atika : sama2 pegi elok2 yer ( biarkn je pipi ku yg berjerawat ni die cium..)

dah macam nk pegi 1minggu je bebudak nie kan.. suweet x diorg?? 
tunggu bahagian seterusnya... 

Tuesday, July 10, 2012

Kisah Cikgu Atika bersama murid-murid kesayangan ~ bah.1~



salam chenta hatiku...
entry pertama di 10 JUlai dua ribu dua belas
utk makluman... mulai hari ini sehingga 17 ogos akan banyak entry2 mengenai Cikgu Atika dan anak muridnya...
siapa cikgu Atika??? 
ermmmm pikir lah sendiri.... 
hehehehe...
jom layan situasi2 yg membuat hati Cikgu Atika sentiasa berkobar2 untuk terus menjadi jurutera bangsa


pagi tadi... semua sekolah telah menyahut seruan PM utk mengadakan senamrobik serentak di seluruh Malaysia...
n sekolah cikgu atika jgk terlibat...
so pukul 8 acara dah bermula.. 45minit jgk ... cikgu Atika plak jenis orang2 sihat..
so berpeluh bukan main lah kan...
 n senamrobik 1 malaysia ni jgk buat semua suar Cikgu2 longgar.. hahahahah
jom layan dialog cikgu atika dengan murid2 kesayangan die...


situasi bila cikgu Atika berpeluh...
Alya : cikgu senam jgk x tadi?
Ammar : mesti lah cikgu senam, tgk cikgu Atika dah berpeluh
cikgu Atika: hah mesti lah... tgk ni dah berpeluh2 (smbil tunjk tudung yg dh basah)
alya: ermm kesian cikgu... hbis tudung cantik cikgu dah basah
Sufi : xpe2.. orang banyak berpeluh sihat kan cikgu....
~anak2 murid yg sgt prihatin pada cikgu mereka~


Alya Athirah
Ammar fadi
muhammad sufi
tika _akita

Sunday, July 8, 2012

demi sebuah impian~

salam chenta hatiku....

entry pertama di lapan julai dua ribu dua belas...
fuhh lama betul x update...
biasa lah sejak dah jadi cikgu Atika ni...
actually skrg ni saya tengah berpraktikel selama 2bulan di SK bukit bandaraya
sebagai cikgu PRASEKOLAH.... dah 2 minggu berlalu...
xsmpat nk pikir mnda2 lain pon.. asyik pikir..
RPH, BBM, MURID2... dan semua yg berkaitan dengannya...
bz?? mmg sgt bz...
stress?? agak stress tyme nk bt keje.. tp tyme dgn anak2 murid saya... 
semua rasa stress ilang...
oppss.. lupe nk tnye.. korang2 sihat x?? 
hope sihat lah yer...
sbnrnya skrg ni pn tgh mncari idea nk buat BBM ( upss not Blackberry Messenger) Bahan Bantu Mengajar oke... 
tp tetiba rsa rindu plak nk update blog..
rindu nk blogging... rindu kawan2 blogger... jom lah layan skit nukilan..

~DEmI SEbUAh ImPian~

demi sebuah impian...
demi mereka sicilik saya

saya tak kisah berpanas..

saya tak kisah berhujan..
saya tak kisah berpeluh..
saya tak kisah kulit saya hitam...

saya tak pernah kisah sy smkin tak de slera nk makan...
saya tak pernah kisah jika saya kurang masa utk diri saya
asalkan impian saya terlaksana.

demi sebuah impian...
demi mereka sicilik saya
saya akn sentiasa bersama mereka..
mengelap air mata  yg menitis...
mengukir senyuman di bibir mereka...
membentuk peribadi yang baik...
sentiasa menerapkan bahasa2 sopan utk diucapkan..

demi sebuah impian...
demi mereka sicilik saya...
akan saya terus berusaha..
akan saya terus bersabar..
akan saya terus tabah...
akan saya lakukan semua 
hanya untuk melihat mereka gembira...



.. demi mendidik anak bangsa... 
♥ semua utk mereka♥
Sufi n Ammar Fadi

ni kat KIlang coklat.. 

atas bas... duk ngn Ammar

melawat Aquaria.. tu cikgu Aimi.. partner praktikel ngn Kak Hanim PPM


ni tyme temasya sukan... cute2 x anak murid saya?

witf shantana n Irfan...
~tika akita~

Friday, June 22, 2012

~ aku Suka DiA~ ainan tasnim ( lirik)

salam chenta hatiku

entry pertama di dua puluh dua jun dua ribu dua belas...
fuhh lamanye x update entry kt blog ni..
xde mende kot nk cerita.. hahah (padahal malas nk menaip)
ade2 byk je mende.. cume masa tak brapa nk sesuaiii..

papepon jom layan lagu ni...
de sumone yg jauh nyanyikan lagu ni utk sy...
dlu2 penah jgk dengar.. tp cuma kurang taksub.. hehe
tp now dah sgt taksub dgn lagu nie..
ni tika akita oke.. bkn ainan tasnim.. hahaha
layan je lah lirik die.. nk thu lagu dia mcm ner..
g usyar youtube oke.. mls nk uplaod kt cni

********
Aku lihat dia disana
Aku ingin mendekatinya
Aku cuba menghampirinya
Lalu aku menyapa dia

Dia pun membuka bicara
Dan aku mulai mengenalnya
Kita mulai bermain mata
Mula timbul rasa bahagia

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Kekadang hati ku bertanya
Adakah dia dah berpunya
Kerana diriku berasa
Aku jatuh hati padanya

Aku ingin memilikinya
Aku ingin menjaga dia
Aku ingin mencinta dia
Aku ingin hidup dengannya

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Mungkinkah aku, kan berjumpa dengannya
Untuk meluahkan rasa
Mungkinkah aku, kan berdiam diri saja
Menunggu cinta darinya

Ku terima satu nota darimu
Yang tertulis ‘Aku suka kamu’

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Akhirnya kini ku kan mampu ceria
Diriku sangat gembira
Akhirnya kini, aku mulai bahagia
Menerima cinta darinya

Saturday, June 9, 2012

Aku Bukan Untukmu_rossa ~lirik~


salam chenta hatiku....

entry pertama sembilan jun dua ribu dua belas...
mood: layan lagu..
dlu slalu layan lagu ni kat karoke Aladin.. 
die agak slow.. mmg susah nk bawak.. tp aq hentam kromo je..
tp skrg..
mmg die bkn utkku lagi dah..
Dahulu kau mencintaiku
Dahulu kau menginginkanku
Meskipun tak pernah ada jawabku
Tak berniat kau tinggalkan aku
Sekarang kau pergi menjauh
Sekarang kau tinggalkan aku
Disaat ku mulai mengharapkanmu
Dan kumohon maafkan aku
Aku menyesal tlah membuatmu menangis
Dan biarkan memilih yang lain
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu
Pasti itu terbaik untukmu
Janganlah lagi kau mengingatku kembali
Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku
Sekarang kau pergi menjauh
Sekarang kau tinggalkan aku
Disaat ku mulai mengharapkanmu
Dan kumohon maafkan aku
Aku menyesal tlah membuatmu menangis
Dan biarkan memilih yang lain
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu
Pasti itu terbaik untukmu
Janganlah lagi kau mengingatku kembali
Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku

Wednesday, June 6, 2012

anak angkat saye....

salam chenta hatiku...

entry pertama di enam jun dua ribu dua belas...
hari ni 1st paper utk final sem..
alhamdulillah.. boleh jawab.. tp xtau lah menepati kehendak soalan ke x...
sskrg ni tgh stdy utk final paper for final sem :P
hheehehe
tp nk rehat sebentar... update entry ni..
ingt lagi x budak comel yg nama wawa tu..
ni masa mula2 jmpa wawa.. dia xnk kasi aq balik... 
entah la.. budak ni ada aura pe nth..asyik2 teringat kt dia je..
lepas jmpe tyme ksi die hadiah besday tu..xde contact dh ngn babahnye..
uihh saye takut nk slalu2 berhubung ngn suami org.. hahaha
tp bru ni.. sy rasa rindu sgt kat si kecik tu..teringat anak2 buah kat kg..
aq pon anta msg kt babahnye si wawa.."saya dah rindu wawa nie.."
tp xde reply.. so biarkan je lah mcm tu..
n tadi.. tgh2 kemas2 barang nk stdy..ade kol.. *babah wawa*
die ckp... kitorang ade kat bawah ni.. meh la trun...
wahhh excited gile aq dgr...
trus tukar baju.. xsempat mandi dah...
sb tahu.. kejap je leh jmpe wawa sb die dtg amek mamanye keje..
so pegi lah kt taman mainan tmpat wawa main..
wawa tgh main buaian...' tak perasaan lg "acik" smpai..
bile aq lambai je tangan kt die...'
fuhh terus die lari dtg kat aq peluk aq mintak dukung...
ni ayat yg kuar dri mulut die 
"acik pegi mana?? kakak rindu la"
adeshhh mcm nk nanges aq tyme tu.. budak kecik umo 4thun..
dh pndai luahkan perasaan die...
die dh peluk2 aq.. duduk atas riba aq.. mmg tak nk lepas.
suruh pegi main pon xnk... lari kejap.. then dtg lagi peluk2 aq..
teringat masa c notty nabila kecik2.. pon mcm tu jgk.. tp bile dh besar nie



die dah xrapat sgt ngn aq...
bile wawa pegi main ..borak kejap ngn babah die..
"tenkiu bwk wawa jmpe sy lg... hehehe... "
ni tyme bawak wawa ronda2 naik moto dlm kem..
penah skali tyme jogging tu-. babah die ckp.. "anggap je wawa tu mcm anak sendiri..lau die nkal.. awk marah taw..."
seyes... ngn wawa aq rasa happy ja... ishh mmg xleh lari lah jiwa nk jadi cikgu  tadika kan.. sy mmg suka budak2... tmbah2 budak yg senang didekati n jinak2 merpati..
masa diorg nk balik tu... wawa tgh main kt playground..
so.. babah nye ckp..."puas tak?? ilang rindu?? lau xpuas bwk die balik umah awk. heheheh..   jom lah balik.. die tak nampak tu..kang nanges"..
aq pon jalan la.. dengar suara wawa pgl.. "acik" die dh start nk nanges...
aq mls nk toleh ag dh.. kang lg susah nk pujuk die... 
huhuh...seyes.. nt sure aq akn rindu die... 
eh.. ni bukan wawa.. ni baby a.k.a zarif.. anak angah.. rindu jgk kat kecik nie... die balik sgamat..

Tuesday, June 5, 2012

24 tahun sudah berlalu~

salam chenta hatiku...

entry pertama di ulang tahun kelahiran ku...
lima jun dua ribu dua belas...

Alhamdulillah.. dah 24 thun saya diberi peluang utk melihat kebesaran Allah

5 jun 1988 ...
mak saya orang yg paling bahagia..
abah saya orang yg plg gembira..
abg2 n kakak2 suke tak terkata..
menerima orang baru dlm hidup mereka...

5 jun 2012...
ku smbut jauh dari mak..abah dan adi beradik...
namun.. mereka tidak melupakan sy wlau sedetik..
sahabat2 rakan dan taulan tidak ketinggalan..
mengucapkn selamat hari lahir...

terima kasih kepada suma yg wish besday saya.. kat phone... kat fb.. kat tagged.. yg lupe nk wish pon ade..takpelah.. mybe diorg byk mende nk dsetle kan..semoga doa kalian dimakbulkan Allah agar memanjangkan umurku..


Thursday, May 31, 2012

kau hadir ~ lirik~ khas buat SAHABAT

 salam chenta hatiku.... 

entry pertama di hari terakhir bulan May
tiga puluh satu may dua ribu dua belas.... 
jom layan lirik dari kumpulan deHearty nie... 
khas utk kawan2...



Dikau hadir
Di kala aku memerlukan seorang teman
Dikau bawa secebis bahagia
Bila aku hampir berputus asa

Kuterima segala
Apa yang diperduga
Dan kini kubersedia
Hadapi hari muka


Kau bawa sinar cahaya
Di hariku yang gelita
Dan dikau hadir tepati waktunya
Membawa tawa ceria

Bila mana kau terima
Hidup ada suka dan duka
Mendung takkan selamanya
Sinar mentari kan menjelang tiba 

Album : Insan Istimewa
Munsyid : De Hearty
http://liriknasyid.com

Tuesday, May 29, 2012

bila saya bersama MEREKa



salam chenta hatiku...

sila abaikan tarikh pada pic ni.. tarikh telah ditukar utk flashback.. :)

entry pertama duapuluh sembilan MAy dua ribu dua belas...
ermmm hari ni sgt2 penat..
pepagi pegi shah alam tempat praktikel thun lepas sb nk tunjukkn jalan kat cik cazzy sb die nk bt pemerhatian utk tesis die kat ctu...
happy sgt2 bile dpt jmpe ank2 murid yg lame.. dah besar diorg..
ada jgk yg still kenal.. n ade yg dah x ingt.. tp diorg still mesra mcm dlu..

sila abaikan tarikh pada pic ni.. tarikh telah ditukar utk flashback.. :)
tgk sume berebut nk bergambar ngn ustazah ika
   
wawa yg sgt suka naik moto.. tgk mate tu bru sudah nanges sb nk ikut acik balik rumah

balik je dari shah Alam.. dapat msg dari sorang mber..
ajak jogging.. n lepak...
actually aq de sumthing nk kasi kat anak nye..
Nur Najwa Amani
sebab besday die 22 MAy 2012 hari yg ke 4
barbie ni pon muke comel mcm wawa kan....
 so.. hari ni bru dpt jmpe..
alang2 die nk g jogging..die pon ajak lah aq same..
aq tak jogging pon.. saje sronok layan anak nye..
budak ni sgt petah bercakap.. n sangat mudah mesra..
ade lorat2 sarawak skit.. mama n babah nye daari sarawak..
melayan die.. aq rasa seronok sgt... 
dah la comel.. hahaha... jom layan pic c kecik nie..
WAWA ckp.. acik jom lah naik kude ngn kakak!



dlm plastik tu ada hadiah utk wawa...

"acikk jom lah tangkap gambar dgn kakak pulak"


Saturday, May 26, 2012

HiDUpku DipORak PErAndaKan

salam ChenTa hatiku....

entry 26 May 2012... uhhh tak lama dah..
skrg ni dah start cuti... sume org pakat balik kg..
tp saya??? saya masih menjadikan library ini tempat menenangkan fikiran.. uhhh
hidup dah tak terurus...
EN.TESIS ini sgt kejam..
dateline 18 JUN... 

gambar sekitar library... 



Thursday, May 24, 2012

tesis buat saya rasa hampir hilang nyawa

salam chenta hatiku...

ya Allah kau kuatkan lah hati ku...
permudahkan lah urusan ku...
lagi 18hari kena submit.. sume kena reject..
sy sgt down...
sesapa leh tlg sal SPSS helpme...
saya nk konvo bulan 10 nie..
jgn terlalu kejam dengan saya oh penyeliaku...
saya sudah tidak ada jiwa utk makan, minum, tido atau apa2 yg sewaktu dgnnya..
 nk bt rujukan pon dah tak tau mcm mana lagi..

Sunday, May 20, 2012

kembalinya semangat jiwa!

 salam chenta hatiku...
entry kedua di dua puluh mei dua ribu dua belas
nukilan hati tanpa suara 
kembalinya dia dengan cara yang berbeza...
ku tahu byk jurang antara kita...
namun.. kamoo pengembali semangat jiwa..
kini ku mampu tersenyum ceria...
semoga Allah memberiku peluang dalam meneruskan perhubungan ini tanpa perlu terluka lagi..

HappY BirThDay MR.A

salam chenta hatiku...

entry pertama di duapuluh mei dua ribu dua belas..
sedar tak sedar dah hampir pertengahan tahun dah kite kna...
dah lama jgk tak update blog.. 
ok entry ni juz nk wish birthday kat sumone..
tak tau lah betul ke tak hari ni besday dia..
sb die tu play too much..
tnye besday pon main2 je jawab..
last msg ngn die baru ni sy gaduh besar ngn die..
biar lah die sedang marah saya kot..
so dia dah menghilangkn diri beberapa hari..
nothing special wif our relationship..
juz as a brother  n sister maybe..
tp sy suke kawan ngn dia..
sb byk menda dia thu... lau sy ade masalah.. sy cite kat die..
n die suke bt lawak bodoh bagi sy gelak...
die jgk suke marah sy.. lau sy argue ape yg die cakap.
die slumber je maki2 sy.. tp tahu hati dia baik...
ape2 pon.. lau betul hari ni besday dia..
HAppY biRthday PokCIk misai KOntoT...
hahaha.. 
Selamat Hari LAhir en. KAmal ARIFFIn... a.k.a inspektor remos.
p/s :sorry pakcik.. sy letak pic awk kat cnie... hehehe...  


Sunday, May 13, 2012

ibu... kau lah ratu hatiku...

ibu.. kamu lah ratu hatiku..



ibu.. kamoo mampu mnjadi penawar dikala hati anakmu sedang terluka..
ibu.. kamoo mampu mjadi kaunselor dikala anakmu ini bermasalah..
ibu.. kamoo mampu menjadi diari tempat anakmu meluahkan isi hatinya..
ibu.. kamoo mampu menjadi badut demi melihat anakmu ini tersenyum..
ibu.. kamoo mampu menjadi tentera dikala anakmu sedang berperang dengan emosinya
ibu.. kamoo mampu menjadi polis demi memastikan anakmu dalam keadaan selamat
ibu.. kamoo mampu menjadi pegawai bomba demi menyelamatkan anakmu yang lemas dalam perasaannya
ibu... kamoo mampu menjadi doktor tatkala hati anakmu patah dek kerana cintanya
ibu... kamoo mampu menjadi pahlawan demi melihat anakmu kuat..
ibu... kamoo lah segalanya...
 andai kata anakmu ini mampu membalas segala pengorbananmu... akan aq lakukan demimu ibu.. dan seandainya tidak mampu ku balas setiap pengorbananmu...akan ku kirimkan doa disetiap kedirpan mataku wlau dimana jua diriku berada...

nukilan ikhkas dari anakmu.... ika~










SELAMAT HARI IBU

Andai aku dapat membahagiakan kedua orang tua ku.....aku lah insan yang paling bahagia di muka bumi ini..
Andai aku dapat melihat senyuman kedua orang tua ku....akulah insan yang paling sempurna di muka bumi ini..
Andai aku dapat melihat gelak ketawa kedua orang tua ku...akulah insan yang paling bertuah di muka bumi ini..

Tetapi aku mohon Ya Allah, agar aku tidak melihat air mata kekecewaan orang tua ku walaupun setitis..jika itu berlaku akulah insan yang paling hina di muka bumi ini...

Wednesday, May 9, 2012

WORDLESS WEDNESDAY #driver cilik





salam chenta hatiku...

LUQman NUr HAkim yg gile stereng...



Wednesday, April 18, 2012

Battleship fever .. terbaikk

salam chenta hatiku....

entry lapan belas april dua ribu dua belas...
lama jgk tak update kan.. heheh
korang2 dh tengok ke cite battleship??
ermm perhh aq g tgk cite omputih kat wayang...
seyes... tak percayakan..
aq paling tak suka tgk cita omputih..
pendek kata.. aq mmg kureng suka tgk wayang.. hahah
kecuali mmg dah xda port sgt nk lepak so.. aq pegi lah tgk wayang..
rancang dgn hosmate aku a.k.a cik Cazzy ...
pk punye pk.. kitorng layan juga.. pegi Timesquare...
1st tyme aq pegi timesquare bwk moto sendiri.. lau tak.. ada yg tlg bawakkn..
NGEEE~
so budget2 tyme kitorang gerak kul 12 dari rumah..
dah la tak bape nk thu jalan... main redah je merempit..
dah tu tgh2 rembang pulak.. layannn..
elok masuk selekoh nk g parking bay blkg TS tu..
zapppp... o'o ade abg2 polis laaa... roadblock seyh..
dah ternganga muka aq... muka nk cuak je kan.. padahal bukan bt salah pon..
heheheh saje2 nk suh abg polis tu tahan.. hahahah
sempat aje die borak2..tnye nk pegi mane la.. itu la ini laa..
polis mmg kn.. PANTANG... pantang tgk.. ehehe tp oke laa .. atleast xde org ckp die sombong.. huhuhu...
ok trus rempit ag carik tempat parking.. penah pegi skli.. so tau dh jlnnye..
nk di jadikan cerita... hurrmm aq kunci moto.. then..
kunci moto aq tu.. aq letak kat box bawah seat.. hahaha
aq mintk cik cazzy letakkn helmet.. die tak pasan kunci tu..
trus tekan seat n plupppp.. dah terkunci...aq lak bru teringat kunci kt bwh seat tu...
ape lagi.. gelabah la aq...mujur aq try2 angkat seat tu .. tetiba die leh buka..
Alhamdulillah.... 
so gerak masuk TS tu...
masuk2 je.. kitorang terjumpa sorang mber ni.. die duk blaja kt UITM shah alam..
so.. kitorang angkut die skali join kitorg tgk wayang..
ermmm perhh.. cite battleship ni mmg terbaik waa cakap sama lu...
hahaha..
1st cite omputih yg aq bagi 9.5 bintang... tyme aq tgk cite REAL STEEL...
n ni 2nd cite omputih yg sgt2 menarik perhatian aq.. 9.9 bintang lah..
mmg sgt besh..
malas nk cite kat cni pnjang2.. korang g tgk sendiri taw.. 
tgk yg 2D punye lagi sempoiii..
cite nye kisah sal NAVY US yg dlm latihan... n ada makluk asing a.k.a alien yg dtg nk musnah kan bumi.. 
mmg real gile cite tu.. mcm tragedi yg berlaku kt jepuh baru2 ni...
mmg tak puas tgk cite dia.. 
hero die pulak hensem.. kapten Alex Hopper.. nama sebenar tak sure plak..
punye excited dgn cite tu...
dok tgh2 type entry ni.. tetiba cik cazzy masuk bilik..
ajak g join akk die tgk skali lg..










perhh layan...
tgk kat Leisure Mall plak...
ok.. jom nk gerak dlu... utk battleship 2nd round.. kauuu hadee???  :P
btul2 battleship fever nie...