BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Related Posts with Thumbnails

Sunday, December 19, 2010

maktok ... cepat sembuh yer...

salam chenta hatiku...

mood sedih sudah semakin kurang..
ermmm ptut la 3,4 hari lepas asyik touching2 jerk..
aq berada diperingkat PMS..
opsss...
now dah stabil dah emosi aq..
ermmm pelik2 kan aq nie..
huhuh...
emosi dah stabil..
tp sedih lain plak yg dtg...
15hb bru nie..
abah aq gtaw... maktok aq masuk hsptl..
maktok a.k.a mak kepada abah...
oucchh.. sedikit touching n terkejut bila dgr berita tu...
mmg 2,3 hr b4 tu..
tyme maktok mai umah..badan dia dh panas..
maktok aq ni dah ada penyakit alzheimer...
keadaan dia mmg dah semakin teruk... dia mcm berada tyme umo belasan tahun ...
layan dia.. seyes macam layan budak2 ...
sabar jer lah...
n baru ni die masuk hsptl..
cian die...pucat je aq tgk..
sedih tyme aq teman die kat hsptl..meracau jerk..
n satu hari tu...
die cakap nk buang air...aq suh la die buang dalam pampers..
tp aq kena marah alek...die cakap.. maktok ni pompuan...
malula dok depan orang ramai...
aq bukan budak2 nk pakai pampers..
n aq pun bawak die g toilet...
bukak pampers die.. ade darah.. cian...
riso aq weyh..
dh tu aq pun gtaw dr.
then dr. tu cakap.. maktok aq ade fibroid kt dubur die..
n mintak aq sain surat keizinan...utk wat pembedahan mlm tu jgk
menggeletar tgn aq tyme dgr dr. tu ckap..
aq xsempat nk kol abah aq cakap yg nak sain surat tu.. sb dr. cakap..
urgent..
then bila dah sain aq pun kol abah n cakap..
abah aq gtaw maksu aq (anak maktok aq yg slalu jga maktok aq)
then tersebar kt suma sepupu n pak menakan aq...
tetiba... dgr la mulut2 kurang manis dok kata kat blakang..
adeshh.. ni la sb nya aq xmor sain surat tu..
paksu aq cakap... bila dah operate nt.. lambat lak nk baik.. napa xtgu diorg berbincang dulu..
abg chaq plak cakap... ika xdak hak nk sain... anak2 dia ada lagi (sedangkan kt surat tu cucu termaktub dlm pertalian...
adesh.. mula la xsedap hati...
rasa bersalah pun ada..
makpak menakan aq dah la suma haru biru...
diorg ni dh semakin xsehaluan...
bila jadi mcm nie..
masing2 nak menunding jari..
nak g jaga maktok yg sorg tu pun ..
masing2 tolak sana.. tolak sini..
haiishhh seyes aq xfaham...
manusia skrg ni sudah buta dgn harta..
bila harta dh hbis di gadai ...
mula nak lepas tangan..
ermm
nth la.. aq pun malas nk bercakap banyak..
aq hnya seorang budak2 yg xtaw apa2 bab harta..
tp mereka2 lupa..
tnpa mak yg sorang tu... harta ke,, rumah ke... sah2 mereka juga xkan berada di dunia ini...

mmg aq budak.. n mereka dah tua.. tp sebab mereka tua lah.. mereka lupa..
mereka lupa.. yg xsampai 5 -6 tahun lagi.. mereka jga akn berda ditempat maktok...
dah la..
aq malas nk beremosi sal menda nie..
yg paling penting skrg nie..
aq juz nk tgk maktok aq sembuh...
n kuat mcm selaloo...

p/s: kawan2 tolong doakan agak maktok sy cepat sembuh...
n doakan jgk... mereka2 yg tidak sedar itu segera insaf...

1 yg prihatin: